______________________________________________________________________
FOTKY KOPÍRUJTE S IKONKOU BLOGU, TEXTY NEKOPÍRUJTE VŮBEC!!!

Aktuálně: Downloads The Vampire Diaries: 1. série + 2. série

Čtěte povídku na pokračování WereWolfWoman, která volně navazuje na BD!!!
V nové 43. kapitole čtěte, jak si Leah a Embry užijí první společné
chvilky po několika měsících. :)
Přečtěte si také povídky, vyprávěné:
______________________________________________________________

Mrkev

8. března 2008 v 10:35 |  - Zdravá výživa
Charakteristika
Mrkev je velmi rozšířenou zeleninou, která může mít červenou, oranžovou a někdy i žlutou barvu. Je nejpoužívanější kořenovou zeleninou, a také jednou z nejzdravějších druhů zeleniny. Její konzumaci připouští i většina diet. Je možné ji jíst jak syrovou, tak vařenou. Zajímavé je, že tělo si z ní více vezme, pokud je vařená, jelikož tím se naruší tuhé buněčné stěny, a tělo tak dokáže přeměnit až polovinu betakarotenu, který v ní je. Rané odrůdy se nazývají karotka, které jsou na chuť sladší.

Rozšíření
Mrkev je nejstarší známou zeleninou. Daří se jí i v drsnějších podmínkách, protože se za dobu svého rozvoje přizpůsobila okolním podmínkám. Pěstuje se téměř všude, hlavně v mírném pásmu. Pochází zřejmě ze Starého Říma, a také se pěstovala později ve Francii a Německu.

Vitamíny
Je zde obrovské množství vitamínu A - ve sto gramech ho tu najdeme 1000x více než v řepě, a 2000x více než v květáku! Také zde najdeme vitamíny E, D a K, tedy samé rozpustné v tucích.

Léčivé účinky
Konzumací mrkve si posílíte sliznice v tělě, aktivujete přeměnu látkovou v buňkách, zastavíte proces stárnutí, podpoříte růst vlasů a nehtů a ochráníte své tělo proti volným radikálům. Mrkev také pečuje o pleť, posiluje imunitní síly, zlepšuje zrak a pomáhá při šerosleposti, posiluje srdce a krevní oběh a u mužů aktivuje tvorbu spermatu a zvyšuje plodnost a potenci. Je zde obsaženo mnoho cukru, dále vláknina, éterické oleje, lecitin, draslík, vápník, vodík, hořčík, železo, měď, fosfor, jód a kobalt.

Zpracování
Abyste z ní dostali veškerou chemii, musíte ji oškrabat a odstranit konce. Pokud ji uvaříte, vaše tělo si z ní vezme více než se syrové. Dá se konzumovat i nať, ale to jenom u mladé karotky, a musí se dobře omýt. Potom ji můžete používat jako bylinky, třeba do polévek.

Rady nakonec
- signálem nedostatečného příjmu vitaminu A bývá neschopnost vidět v šeru a tmě (šeroslepost)
- mrkev odstraňuje nedostatek selenu v organismu
- aby se účinky mrkve plně projevili, měli bychom ji kombinovat s těmi druhy zeleniny, které jsou bohaté na zinek a železo nebo na vitamín E
- obsahuje celulózu, a proto ve vás udrží déle pocit nasycení
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 NR NR | Web | 8. března 2008 v 10:36 | Reagovat

ahojky moc se omlouvam za reklamu ale  nehlasovala by jsi pro mě v anketě o nej blog . jsem tam jako NR předem moc diky.

http://parmenky25.blog.cz/0803/tak-kdo-vyhraje-sonb

2 MARTINKA MARTINKA | Web | 8. března 2008 v 10:36 | Reagovat

awojky som v sutazi o naj blog tak ak by sa dalo tak zamna hlasuj budem ti moc vdacna ak budes  hlasovat na tejto stranke http://janulka15.blog.cz/0803/1-sonb-hlasowanie#komentare          tak potom mi napis nejaky ten komentarik a ja ti spravim za to ze si hlasoval  diplom sutazim taam pod menom martinka321.blog.cz cawko

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama