______________________________________________________________________
FOTKY KOPÍRUJTE S IKONKOU BLOGU, TEXTY NEKOPÍRUJTE VŮBEC!!!

Aktuálně: Downloads The Vampire Diaries: 1. série + 2. série

Čtěte povídku na pokračování WereWolfWoman, která volně navazuje na BD!!!
V nové 43. kapitole čtěte, jak si Leah a Embry užijí první společné
chvilky po několika měsících. :)
Přečtěte si také povídky, vyprávěné:
______________________________________________________________

- Zdravá výživa

Mattoni

9. června 2009 v 18:40 | elle
Někdy mohou být nadpisy zavádějící, ale tohle opravdu článek o mattonkách.
Je to tak - jsem cvok. :D No co, každý má nárok se někdy zbláznit. :D
Dneska jsem byla na praxi a při cestě domů jsem zašla do krámu a koupila si tam novou příchuť mattonky, černý rybíz. Něco tak dobrýho jsem ještě nepila! Fakt, doporučuju.
No a protože každý ráno se před školou rozhoduju, jakou příchuť si koupím, tak jsem zabrousila na oficiální stránky firmy mattoni, kde jsem našla informace o tom, že už existuje deset druhů ochucené mattoni, což není málo. :D
Samozřejmě je v prodeji i neperlivá, perlivá a jemně perlivá voda.

Tak jsem udělala mattonce reklamu :D a tady jsou ty příchutě:

Bio potraviny

11. března 2008 v 19:34
Bio ovoce a bio zelenina
  • obsahují mnohem více vitaminů než obyčejná zelenina a ovoce
  • mají také více minerálních látek
  • obsahují výrazně méně zbytků pesticidů a nitrátů
  • roste pomaleji, a proto obsahuje méně vody větší procentuální podíl sušiny
  • mají tím pádem i lepší chuť a vyšší obsah látek s pozitivním vlivem na zdraví
  • biozelenina má výrazně vyšší trvanlivost
  • pěstují se bez použití umělých hnojiv a tím pádem neznečešťují spodní vody a půdu pesticidy - jsou tedy i šetrnější k životnímu prostředí
Bio může být samozřejmě nejen ovoce a zelenina, ale také maso, mléko a mléčné výrobky, obilné výrobky...

Olivy

8. března 2008 v 10:37
Charakteristika
Můžou být černé nebo zelené - to záleží na stupni zralosti. Syrové olivy jsou moc hořké a trpké pro okamžitou konzumaci, musejí se zpracovat. Nejčastěji se nakládají do solného roztoku nebo se prosolí a marinují v olivovém oleji, čímž získají příjemnou chuť. Zelené se před použitím musí vylouhovat, kdežto černé se přímo nasolují.

Rozšíření
Domovem olivovníku je pochopitelně Středomoří, z nich nejvíc produkují olivy Itálie a Španělsko (50% světové sklizně), což ví asi každý. Mimo to se pěstují také v Severní Africe, Kalifornii a Mexiku. O olivách a olivovníku byly zmínky i v bibli a starořeckých i starořímských spisech, což značí, že se pěstovali už od pradávna.

Vitamíny
Olivy jsou zásobníkem vitaminu E, který se v přírodě vyskytuje u tuků. Tento vitamín zásobuje brzlík, což je orgán, bez kterého bychom velmi rychle zestárli. Po úplném dozrání je zde asi 25% oleje, který je nejzdravější, když je lisovaný za studena (Extra virgin - extra panenský).

Léčivé účinky
V olivách se nachází velké množství látek, které pozitivně působí na naše tělo. Mimo toho, že omlazují a podporují hubnutí také posilují imunitní systém, takže když budete potřebovat zvednout zeď imunity, jezte pravidelně několik oliv denně. Zároveň chrání všechny žlázy, které produkují hormony, což je důležité pro správný běh nejen těla jako takového, ale také psychického zdraví. Kromě toho zmírňují bolesti způsobené záněty. No a nakonec to nejdůležitější - posilují srdce.

Zpracování
Vzhledem k tomu, že se kupují již zpracované, můžete je použít jen tak třeba na ozdobení chuťovek, salátů, pizzy nebo nákypů.

Rady nakonec
- přes všechny dobré vlastnosti oliv by je neměli konzumovat lidé s vysokým krevním tlakem, neboť obsahují velké množství sodíku
- pokud máte hlad, a v lednici najdete jen zbytek oliv ze včerejší oslavy, nevadí, na zahnání hladu stačí totiž jen pár těchto zázračných plodů
- potřebujete-li shodit nějaké to kilo, určitě je zařaďte do jídelníčku
- koupit můžete i olivy plněné různými ingrediencemi - papričkou, chilli papričkou, mandlí nebo lososovou pastou
- svému zdraví prospějete, pokud do jídelníčku zařadíte také olivový olej, který je mimořádně zdravý třeba už proto, že snese vysoké teploty a nepřepaluje se; je ale vhodný i do salátů nebo na syrovou zeleninu pro svou specifickou chuť

Borůvky

8. března 2008 v 10:36
Charakteristika
Někomu připomínají modře až fialově zabarvené perly. Tyto plody rostou na keříčcích, které dosahují výšky až 40cm. Když borůvku rozmáčknete, vyteče vám modrofialovočervená šťáva, která se z rukou a oblečení jen těžko dostává. Je to způsobené rostlinným barvivem, které se nazývá antokyan.

Rozšíření
Původně pochází tento keřík z Asie. Dnes jsou borůvkové keře rozšířeny v Evropě, severní Asii a Severní Americe. Těmto nenáročným rostlinám se daří skoro všude, a proto je u nás najdeme skoro ve všech lesích, převážně jehličnatých. Tato rostlina byla také vyšlechtěna, a tak ji dnes můžeme najít v mnoha zahradách, ovšem už ne jako tu původní borůvku s tmavě fialovou až černou dužinou, ale jako velký plod s dužinou, která se té původní podobá stále méně, a která má méně aromatickou chuť. Přes tohle všechno je ale vyhledávána, a hojně se pěstuje všude možně na světě.

Vitamíny
Nejzdravější jsou pochopitelně v syrovém stavu. Najdeme v nich vitamín C, jehož je zde velmi silná koncentrace, a proto až budete v lese sbírat borůvky, nezapomeňte jich pár strčit také do pusy.

Léčivé účinky
Jsou obzvlášť bohaté na karoten, který ochraňuje imunitní systém a tělesné buňky proti volným radikálům. Již zmíněný vitamín C zabraňuje infekcím a nachlazení. Je zde také hodně taninu neboli třísloviny, který podporuje tvorbu sliznic a preventivně působí proti zánětům. Antokyan, který se zde vyskytuje spolu s železem příznivě ovlivňuje krvetvorbu, a také dokáže zlepšit vidění ve špatných světelných podmínkách. Navíc je zde velmi nízký počet kalorií, a proto borůvky pomáhají při dietách. Také pomáhají při střevních potížích a napomáhají odvodňování.

Zpracování
Bohužel se velmi těžko uchovávají dlouho čerstvé, a v ledničce vydrží jen krátce. Musejí se proto rychle zkonzumovat nebo zakonzervovat. Dají se z nich dělat kompoty, džemy, sušené plody, šťávy. Můžete je také zmrazit. Raději sbírejte suché a pevné plody, které o něco déle vydrží, a neplesniví tak rychle jak měkčí kousky.

Rady nakonec
- nejlepší čas na sbírání borůvek je léto (červen, červenec)
- pokud borůvky kupujete, měly by být bíle ojíněné (znamená to, že jsou čerstvě nasbírané)
- pokud borůvky sami sbíráte, před požitím je dobře omyjte, mohou být infikovány škůdci.
- při sběru dávejte pozor na oblečení
- jste-li ve stresu, dopřejte si borůvky, pomohou vám ho překonat
- můžete si připravit čaj z listů, který mírně snižuje hladinu cukru v krvi
- sušené borůvky jsou dobré při průjmech či lehké otravě jídlem

Mrkev

8. března 2008 v 10:35
Charakteristika
Mrkev je velmi rozšířenou zeleninou, která může mít červenou, oranžovou a někdy i žlutou barvu. Je nejpoužívanější kořenovou zeleninou, a také jednou z nejzdravějších druhů zeleniny. Její konzumaci připouští i většina diet. Je možné ji jíst jak syrovou, tak vařenou. Zajímavé je, že tělo si z ní více vezme, pokud je vařená, jelikož tím se naruší tuhé buněčné stěny, a tělo tak dokáže přeměnit až polovinu betakarotenu, který v ní je. Rané odrůdy se nazývají karotka, které jsou na chuť sladší.

Rozšíření
Mrkev je nejstarší známou zeleninou. Daří se jí i v drsnějších podmínkách, protože se za dobu svého rozvoje přizpůsobila okolním podmínkám. Pěstuje se téměř všude, hlavně v mírném pásmu. Pochází zřejmě ze Starého Říma, a také se pěstovala později ve Francii a Německu.

Vitamíny
Je zde obrovské množství vitamínu A - ve sto gramech ho tu najdeme 1000x více než v řepě, a 2000x více než v květáku! Také zde najdeme vitamíny E, D a K, tedy samé rozpustné v tucích.

Léčivé účinky
Konzumací mrkve si posílíte sliznice v tělě, aktivujete přeměnu látkovou v buňkách, zastavíte proces stárnutí, podpoříte růst vlasů a nehtů a ochráníte své tělo proti volným radikálům. Mrkev také pečuje o pleť, posiluje imunitní síly, zlepšuje zrak a pomáhá při šerosleposti, posiluje srdce a krevní oběh a u mužů aktivuje tvorbu spermatu a zvyšuje plodnost a potenci. Je zde obsaženo mnoho cukru, dále vláknina, éterické oleje, lecitin, draslík, vápník, vodík, hořčík, železo, měď, fosfor, jód a kobalt.

Zpracování
Abyste z ní dostali veškerou chemii, musíte ji oškrabat a odstranit konce. Pokud ji uvaříte, vaše tělo si z ní vezme více než se syrové. Dá se konzumovat i nať, ale to jenom u mladé karotky, a musí se dobře omýt. Potom ji můžete používat jako bylinky, třeba do polévek.

Rady nakonec
- signálem nedostatečného příjmu vitaminu A bývá neschopnost vidět v šeru a tmě (šeroslepost)
- mrkev odstraňuje nedostatek selenu v organismu
- aby se účinky mrkve plně projevili, měli bychom ji kombinovat s těmi druhy zeleniny, které jsou bohaté na zinek a železo nebo na vitamín E
- obsahuje celulózu, a proto ve vás udrží déle pocit nasycení

Jahody

8. března 2008 v 10:35
Charakteristika
Krásně šťavnaté a navíc příjemně barevné, sladké plody zahradních nebo lesních jahod přitahují malé i velké. Přes zimu jsou k dostání také, ale ze skleníku, a podle mě bez chuti. Čas jahod je červen a červenec, kdy se dají natrhat v přírodě nebo na zahradě.

Rozšíření
Jahodník patří k čeledi rostlin růžovitých a je rozšířen hlavně v severním mírném pásmu, v Evropě, Asii a Americe. Kromě planě rostoucích (lesních) jahod existují i různé šlechtěné odrůdy velkoplodých jahod zahradních. V současné době existuje asi 3000 odrůd kulturního jahodníku.

Vitamíny
Ke konci zraní jahody získávají antokyany, červené barvivo bohaté na karoten. Jsou mimořádně bohaté na kyselinu listovou, vitamín C, draslík a mangan.

Léčivé účinky
Zbavují střeva jedovatých látek, zmírňují trávicí obtíže, posilují imunitní systém a přeměnu látkovou, působí krvetvorně a podporují růst buněk. Odvodňují a snižují krevní tlak, posilují kosti, vlasy a kůži. Také zvyšují sexuální touhu. Díky manganu povzbuzuje činnost hormonů štítné žlázy.

Zpracování
Zralé jahody se nemůžou dlouho skladovat. Před přípravou se musí pochopitelně umýt a odstraňují se z nich zelené stopky. Dají se použít čerstvé, například do salátů, se šlehačkou, rozmačkané s cukrem a jogurtem... Vyrábí se z nich džem, marmelády, kompoty, víno, mošt, rosoly... Připravují se z nich krémy, ovocné saláty, poháry, zmrzliny, bublaniny, dorty, polévky nebo omáčky.

Rady nakonec
- někteří lidé mohou mít alergickou reakci - puchýřky v ústech a na rtech
- ovoce z dovozu se musí extra dobře omývat, aby se vyplavily škodlivé látky
- obsahují téměř 90% vody, dokážou tedy i zahnat případnou žízeň

Jablko

19. ledna 2007 v 17:42

Ananas

18. ledna 2007 v 17:40
Ananas




Přestaňte kouřit!

15. ledna 2007 v 19:19
Nevím, jestli je to pravda, protože nekouřím a nemůžu si to ověřit, ale moje sestřenice mi říkala, že její spolužák chtěl přestat kouřit, a tak si do prázdné krabičky od cigaret dal pár kousků celé skořice a když si chtěl zapálit, tak sáhl do krabičky, vyndal skořici a začal ji žužlat. Prý se tímto způsobem odnaučil kouřit. Pokud byste to někdo zkusil, napiště do komentářů, jestli je to pravda nebo kec.
 
 

Reklama